Miért élvezzük akár felnőtt fejjel is kincskeresést?
Amikor leköti figyelmünket egy feladat amibe teljesen belefeledkezünk a koncentrálás és a kontroll érzése nagyon magas. Ekkor a mindennapi problémák megszűnnek, a gondok háttérbe szorulnak. Az időérzékelés is megváltozik, mintha állna az óra – ez a „flow-élmény” („áramlás”). A legfontosabb, hogy legyen egy konkrét cél. A kihívás nem lehet túl magas, de túl alacsony se, a megfelelő mérték révén lehet a legjobban teljesíteni. A lépésről lépésre teljesített feladat, miközben érezzük, hogy jól csináljuk (valamilyen visszaigazolást is kapunk róla) adja a legerősebb flow élményt. A tevékenység közben nem tapasztalunk boldogságérzetet, ahhoz túl erősen koncentrálunk, de utólag létrejön az önmegerősítés, a kiteljesedés és az elégedettség érzése: a boldogság.
Csíkszentmihályi Mihály: Flow
.
Hírek
Balog Zoltán emberi erőforásokért felelős miniszter bejelentése szerint jövőre iskolai tantárgy lesz a tájékozódás, tekintettel arra, hogy a gyerekek nem ismerik a térképet, nem tudnak tájékozódni és ezen a helyzeten a GPS tömeges elterjedése csak rontott. A tantervi követelményeket Monspart Sarolta, az egykori tájfutó világbajnok irányításával dolgozzák ki.
MTI - 2013. április 1. :-))
Szavazás